Táska-mesék - táskák, emberek, történetek

Egy táska tartalma sok mindent elárul a tulajdonosáról. Akaratlanul is. Vagy akarattal. Vajon tényleg tudjuk, hogy mi van benne? Vagy csak sejtjük? Táskák, emberek, történetek. Önismeret akcióban. Ha kíváncsi vagy magadra. Lelki színház kellékekkel.

Friss topikok

Normális vagy??? Indulatkezelés felsőfokon

2011.10.10. 23:17 Sufi

„Menj a francba! Szedd már össze magad teee, szerencsétlen! Mit képzelsz te magadról??  Normális vagy????!!! Normális az ilyen ember, takarodjál innen!” - Ezzel a pultos hozzávágja a korsó sört a vele szemben álló nőhöz.  Korsó darabokban, nagy csörömpölés, a sör fröccsen, rá a közeli asztalnál ülő amerikai turistákra (nekik tetszik az ingyen cirkusz, úgy egyébként). Fantasztikusan szép jelenet, az önreflexió magasiskolája - gondolom magamban. A másik persze hápog, nincs annyi lélekjelenléte, hogy azt mondja, szedd össze magad te, kettőnk közül te tűnsz zakkantabbnak, meg különben is ezért feljelenthetnélek. Inkább arrébb megy, és fennhangon gyalázkodik a vele lévő nőnek (ránézésre a lánya). Nade, azért figyelünk tovább, a helyiségben mindenkit érdekel, hogy mi is ez a szitu! Jön a főnök, a pultos röviden összefoglalja a történteket (végre mi is megtudjuk mi volt a kiváló ok): „Idejött ez az idegbeteg nő és beöntötte a pultba a sörét, hogy ő nem ilyet kért.” Jaaa vagy úgy. Az mindjárt más, hogy képzeli! A főnök szerencsére jó fej, lojális, csak természetes, hogy ezt nem lehetett hagyni … menjen az ilyen vendég melegebb éghajlatra. És örüljön, hogy jók voltak a reflexei. A következő pillanatban már rendőrrel fenyegetőznek. Jogos a kérdés, hogy mégis kik? Kétesélyes, lehet találgatni, de most inkább elmondom, hogy a hely tulajdonosa és a pultos. Világos, őket csak sörrel öntötték le, a másik meg korsót is kapott a fejéhez. Megnéztem volna azt a jelentet, ahogy a rendőr igazságot tesz. Vagy inkább mégsem, a resztoratív konfliktuskezelés valószínűleg nem az erősségük.

Mindegy is, engem csak azért érdekelt a story, mert egész héten az acting out jelenségén gondolkoztam. A feszültség rövidzárlatos, gátlásmentes elvezetése, szándékok, igények inadekvát, aszociális érvényesítése. Asszem ez az volt… Acting out kocsmai settingben.

3 komment

Címkék: kocsma konfliktus önreflexió acting out

A bejegyzés trackback címe:

https://mivanataskadban.blog.hu/api/trackback/id/tr373293082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zulfi 2011.10.11. 15:28:00

Egyszer egy társasággal a Zöld Macskából átmentünk a mellette lévő kis kocsmába, ahol hasonló történt. Az egyik csaj a bor minőségét kifogásolta, aztán leöntötte vele a pultost. Aztán a férfi (egy volt nagy kajakos) kirohant utána és el akarta kapni. Simán lehet hogy szar volt a bor, simán lehet, hogy a pultos lerészegkurvázta a csajt, én tényleg nem tudom kinek volt igaza. Aztán volt még ilyen egy pár. Például a cukrászdában, ahol a János a fagyiba borította a pogácsákat, amikor a cukrász nem volt hajlandó kehelyben kiadni 1 gombóc fagyit. Szerintem az ilyen vendéglátóipari egységekben a vendég tök kiszolgáltatott és tehetetlen, és ez eléggé frusztráló tud lenni!

zulfi 2011.10.17. 10:01:29

Spotnitz doktor az agresszióról: az analitikus pszichoterápiának az a különlegessége, hogy "a természet démoni részét kutatja, nagy szenvedéllyel a lélek éjszakai oldalát" ahogy Thomas Mann is megfigyelte... Az a szakember, aki kezeli ezeket, meg kell hogy oldja a szakmai kötelezettsége és az állampolgári felelőssége közötti konfliktust, ... Amikor egy kliens jóllétét helyezi fontosságban magasabbra, úgy tűnhet mintha szociális kötelezettségeit elmulasztaná. Szabad egy olyan valakit tovább kezelnie, aki kifogásolható módon viselkedett vagy úgy tűnik, hogy valami ilyesmit fog elkövetni a közeljövőben? Hogyan reagáljon a terapeuta egy olyan feltárulkozásra, ami valamiféle sok erőteljes társadalmi tabuval körülvett perverz viselkedésről szól? .. Amikor én pillanatnyilag felfüggesztem társadalmi kötelezettségemet, akkor ezt azért teszem, hogy egy páciensnek segítsek hogy meghaladja anti-szociális késztetéseit, és elfogadhatóbban viselkedjen a társadalomban.
Dr Spotnitztól függetlenül: mindig nagyon nehéz dolog agresszióval találkozni, agresszióval szembe kerülni. Egyszer a hetes buszon utaztam és egy nagyon horogkeresztesre tetovált, nagyon egyenruhába öltözött emberrel utaztam együtt. Otthon meséltem a páromnak, hogy én féltem. Erre ő azt mondta, hogy inkább próbáljam megérteni, hogy ez a7z ember mitől olyan amilyen, és ne ítéljem el őt azonnal. És igaza van. De vajon miért olyan nehéz ez?

sewa 2011.10.19. 14:46:13

Hát amíg csak üldögél a szemközt ülő nagyon náci, addig még lehet, hogy elgondolkozom, hogy miért lett ilyen. És amíg nyugodtan ül, nem félek. De kicsit már akkoris félek, hogy valami durvát fog csinálni, mert egyszerűen kiírta magára, hogy én olyan vagyok, aki utál másokat, egy csomó embert egyszerre, kiírta magára, hogy kattant, hát jogosan feltételezem, hogy elég neki egy kicsi inger, és agreszív lesz. És akkor mit csinálok?

Múltkor két pasi összeverekedett az utcán. Akkor felhő lett körülöttük indulatból, h iszonyúan megijedtem. És közben arra gondoltam, hogy én msot itt tovább sétálok, és ugye nem baj, hogy nem ugrom közéjük, hogy ne öljék meg egymást. Persze hívhattam volna rendőrt.
süti beállítások módosítása